Vuoden 2024 asiakastyytyväisyystutkimuksessa selvitettiin Ekokaaren toiminnan ja palveluiden laatua yrityspäättäjien ja Keltakankaan jätekeskuksessa asioivien kuljettajien näkökulmasta. Tutkimus toteutettiin yhteistyössä Innolinkin kanssa, ja siihen osallistui yhteensä 100 vastaajaa. Tulokset vahvistavat Ekokaaren aseman vastuullisena ja asiakaslähtöisenä jätehuollon kumppanina Kaakkois-Suomessa.
Asiakastyytyväisyys korkealla tasolla
Tutkimustulokset osoittavat Ekokaaren asiakastyytyväisyyden olevan poikkeuksellisen korkealla tasolla. Asiakasryhmät arvostavat erityisesti henkilökunnan palvelualttiutta ja ystävällisyyttä. Arvosanat annettiin asteikolla 1-5.
Vastuullisuus vahvasti esillä
Vastaajaryhmät pitivät Ekokaaren toimintaa vastuullisena. Päättäjistä ja kuljettajista 86 prosenttia arvioi Ekokaaren toimivan vastuullisesti, mikä korostaa yhtiön sitoutumista ympäristöasioihin ja toiminnan läpinäkyvyyteen.
Asiakkailta arvokasta palautetta ja kehitysehdotuksia
Yritysasiakastutkimuksessa kerättiin myös asiakkaiden terveisiä ja kommentteja palveluista. Vastaajat kiittelivät erityisesti henkilöstön ammattitaitoa ja sujuvaa yhteistyötä, mutta antoivat myös arvokkaita kehitysehdotuksia, joita Ekokaari aikoo hyödyntää toiminnan kehittämisessä.
”Palvelu on ollut meille hyvin mutkatonta ja joustavaa. Hyvässä hengessä pystymme puhumaan.”
”Olenkin tuttujen kuskien kesken vitsaillut, että Suomen jokaisen jätekäsittelykentän konekuskien tulisi tulla teille oppiin vähintään viikoksi.”
”Yhteistyö sujuvaa ja toivottavasti myös jatkossakin nykyisen toimintamallin mukaan.”